Organisatieondersteuning
Organisaties met bevlogen medewerkers presteren beter!
Werken aan de bevlogenheid van uw medewerkers lijkt wellicht de zoveelste managementhype. Toch is het dat niet: in essentie gaat het om het organiseren van plezier in het werk waardoor niet alleen uw medewerkers graag met u willen werken maar ook klanten graag zaken met u doen. Daar is niets nieuws aan.
Wel nieuw en onderscheidend is onze aanpak om u daarbij te ondersteunen. Gebaseerd op een combinatie van wetenschappelijke inzichten en jarenlange praktijkervaring alsmede een zorgvuldig samengesteld traject, organiseren wij met u en uw medewerkers duurzame bevlogenheid. Het streven naar duurzame oplossingen impliceert ook dat wij niet van de ‘quick-fix’ zijn. Daar geloven we niet in. Werken aan bevlogenheid is een ontwikkelproces en ontwikkelen kost tijd. Wel kun je al snel resultaten verwachten.
Voordelen van ‘Bevlogenheid werkt!’ methode:
- Combinatie van bewezen wetenschappelijke modellen en methodieken en jarenlange ‘hands-on ‘ervaring (geen hype)
- Meten objectiveert en legt patronen bloot en is tegelijk een krachtige bewustwordingsinterventie
- Geïntegreerd ontwikkelprogramma voor leidinggevende en hun team
- Leergang voor leidinggevenden verstrekt impact en duurzaamheid interventies
- Leidinggevende en teams gaan direct aan de slag en geven daarmee invulling aan eigen verantwoordelijkheid en ambitie
- Traject kent een doorlooptijd die lang genoeg is om verandering te laten beklijven en kort genoeg om de organisatie niet te langdurig te belasten
- Het werken aan bevlogenheid is integraal onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden (geen losgekoppelde activiteiten die verdwijnen als we ‘weer over gaan tot de orde van de dag’)
- Middels de survey worden kansen en belemmeringen blootgelegd op zowel organisatie, team- als individueel niveau en daarmee ook op de ‘harde’ als ‘zachte’ kanten van de organisatie
- Extra modules zijn makkelijk te koppelen gedurende en/of na afloop van traject. Denk hierbij aan Team-Up, aandacht voor herijken van ambities en jaarplannen, coaching op inhoudelijke aspecten van klantgerichtheid en scan op cultuur.
- Workshops en coaching als losse modules en onderdeel van programma te gebruiken
- Resultaten aan de medewerkerkant zijn snel waarneembaar. Denk hierbij aan ziekteverzuim, verzuimfrequentie en ongewenst verloop
- Klanten (intern en extern) spelen een belangrijke rol bij de ontwikkeling van ‘bevlogen werken’
Contact
Wilt u meer informatie of wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Vul dan hier uw gegevens in voor een vrijblijvend (kennismakings)gesprek. Wij helpen u graag.
Contactgegevens
Paul Uittenbogaard
paul.uittenbogaard(@)symbiosismc.nl